Beleidsadvisering

Beheersindicatoren

  • De student kan op strategisch niveau bijdragen aan visie, continuïteit en samenhang in het concern communicatiebeleid in relatie tot het organisatiebeleid.
  • De student kan als adviseur nieuwe inzichten ten aanzien van het communicatie- en mediabeleid aandragen en initiëren voor implementatie.
  • De student kan acceptatie van zijn advies in de gewenste richting bevorderen.

 

 

Bewijs

De student kan op strategisch niveau bijdragen aan visie, continuïteit en samenhang in het concern communicatiebeleid in relatie tot het organisatiebeleid.

Hier maak ik gebruik van het hoofdstuk resultaten en conclusies. Met name de resultaten en conclusies van de eerste deelvraag.

 

De vraag van de organisatie bestond uit het vergroten van de brand advocacy, hier heb ik onderzoek naar gedaan en ik heb dus uiteindelijk gekozen om een aantal strategieën uit te lichten en te onderbouwen. Deze passen bij de organisatie. Het wiel wordt niet volledig opnieuw uitgevonden en deze passen perfect bij de organisatie.

Reflectie

Het was een hele leerzame periode voor mij. Ik heb heel veel energie gestoken in het zoeken van de beste strategieën en uiteindelijk kwamen er een aantal uit die bruikbaar zijn voor de organisatie. Een valkuil voor mij was dat ik de hele tijd maar aan het zoeken was naar meer bronnen en daarmee dreigde ik het doel uit het oog te verliezen. Ik had constant het gevoel dat het niet af was, maar uiteindelijk dacht ik toch dat het voldoende bronnen zijn waarmee ik verder kon met mijn onderzoek. Wat wel heel goed ging, was dat ik heel veel informatie voor mijzelf heb gevonden over het onderwerp. Brand advocacy is mij echt gaan boeien en door mijn verkenning kwam ik misschien niet bruikbare strategieën tegen voor het onderzoek, maar wel voor misschien later in mijn leven.

 

Ik geef mij op dit vlak zeker een 7,5. Er is ruimte voor verbetering, maar ik kan met een gerust hart gaan beginnen. Daarnaast heb ik ook geleerd hoe ik nog effectiever kan zoeken en kan filteren.

De student kan als adviseur nieuwe inzichten ten aanzien van het communicatie- en mediabeleid aandragen en initiëren voor implementatie.

EN

De student kan acceptatie van zijn advies in de gewenste richting bevorderen.

Hiervoor refereer ik naar het oplossingskader.

 

Dit is mijn advies om het probleem van de organisatie aan te pakken. Hierboven heb ik al reeds uitgelegd hoe die strategieën tot stand zijn gekomen. De gewenste richting was het behalen van een grotere brand advocacy bij de espressobars die het product van de organisatie schenken. Daar zijn een aantal strategieën uitgevloeid. Dit was precies ook de richting waarnaar ik naartoe wilde, na het houden van het onderzoek. Dit werd bevestigd in het veldonderzoek. Hieruit kwam dat er zeker behoefte is aan meer informatiedragers en communicatiemiddelen.

 

Reflectie

Het was eigenlijk niet echt een hele moeilijke opgave om de gewenste richting te bevorderen. De ambassadeursstrategie samen met de andere strategieën geven een volledig antwoord op de centrale vraag en pakt ook gelijk het probleem van de organisatie aan. Wat hier sterk van mij was, was vooral dat ik redelijk vlot tot een antwoord kon komen. Daarnaast het gemak waarmee ik aan het schrijven was, hielp hier ook bij. Een valkuil voor mij was vooral het overzicht gauw kwijtraken. Dit komt wel vaker voor in de eindmeting en het is wel een onderdeel waar ik nog meer ik kan ontwikkelen. Ik kwam wel vaak genoeg zelf achter dat ik weer het spoor bijster aan het raken was. Dat heb ik opgelost door een stap terug te nemen om vervolgens weer vooruit te gaan.

 

Ik geef mij op dit deel een 8. Ik zei altijd dat je moet roeien met de riemen die je hebt, maar als je goede riemen hebt om te beginnen, is dat al geen probleem meer. Ik heb mijzelf hierin zeker ontwikkeld in vergelijking met vorig jaar.

Maak jouw eigen website met JouwWeb